Megnyitott a Driving Camp

Szeptember végén nyitott meg Magyarország első, európai viszonylatban is a legkorszerűbbek között jegyzett közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai központja, a Driving Camp Hungary Zsámbéknál.

A Budapesttől mindössze 24 kilométerre másfél esztendő alatt felépült komplexum a jövőben a motorosok, a személy és tehergépjármű vezetők egyik legfrekventáltabb és legkedveltebb találkozóhelyévé válhat. A létesítmény kedvező földrajzi adottságainak köszönhetően az ország bármely pontjáról, sőt az országhatárokon túlról is könnyen és gyorsan megközelíthető.

Köves SzilárdIskolavezetőnk, Koroknai Imre meghívást kapott a Driving Camp Hungary-től a pálya tesztelésére. A tréninget Köves Szilárd vezető instruktor irányította. A vezetéstechnikai tanpálya minden elemének kipróbálására sor került, azonban első körben most csak személygépkocsival volt erre lehetőség.

Iskolánk fő profiljába tartozik a tehergépkocsi és az autóbusz vezetők képzése, továbbképzése. Ennek érdekében iskolánk lépéseket tesz abba az irányba, hogy a nehézgépkocsi vezetők minél szélesebb körben felismerjék ennek a tanpályának a jelentőségét, és részt vegyenek a különböző vezetéstechnikai tréningeken. Erről honlapunkon hamarosan bővebb információ is megjelenik.

A Driving Camp Hungary Magyarországon az első olyan tanpálya, amelyen a hidraulikai elemek terhelhetőségi határa elérheti akár a 60 tonnát is. Ez a nehézgépjárművek vezetői, és üzemeltetői számára jelent nyitott kaput, immár a kamionsofőrök is tesztelhetik, hogy lehet megfogni a rakoncátlankodó negyven tonnás rakományt.

A pálya elemei a következők:

  1. A nagy dinamikus rántópad: Fékezési és kikerülési manőverek gyakorlása eltérő tapadású felületeken, valamint a megcsúszó, kifaroló jármű feletti uralom visszaszerzése, stabilizálása.
  2. Játszótér modul: Vészfékezéssel történő megállás gyakorlása eltérő tapadású felületen. Akadály kikerülési manőverek gyakorlása fékezéssel és fékezés nélkül. Gyakorlatok aquaplaning mederben.
  3. Lejtős hajtűkanyar: Célfékezés, kanyartechnika fejlesztése extrém viszonyok között, nagy tömegű járművel, járműszerelvénnyel is, 7%-os lejtőn. A modul tetején egy további kör alakú dinamikus rántópad került elhelyezésre a személygépkocsik részére.
  4. Körpálya modul: Kanyarodás közbeni vészhelyzetek elhárítása a nagy átmérőjű körpályán. Motorkerékpárosok képzésére kialakított speciális rántópad.
  5. Off Road terület: Különböző nehézségi fokozatú és meredekségű köves vagy földes tereppályák, spanyol lépcső, mesterséges gleccser-patak.
  6. Gokart és országút modulok: A tanpályán a körpálya körül kialakításra kerül egy gokart pálya, valamint a teljes tanpályát egy további „országút” fogja közre.

[nggallery id=6]

x Széchenyi2020