Oktatóink

Koroknai Imre

Koroknai Imre

iskolavezető

Koroknai Árpád

Koroknai Árpád

szakoktató

Bemutatkozás:

Koroknai Árpád 2016 tavaszát követően vetette magát az oktatói munkába. Jelenleg a motoros oktatásban valamint a “B”, “C” és “CE” gyakorlati oktatásban vállalt szerepet. A későbbiekben a “D” (autóbusz) kategória oktatását is szeretné felvenni a palettára.

[...]
Tovább olvasom
Csige Zoltán

Csige Zoltán

szakoktató

Bemutatkozás:

2002 óta dolgozom a Koroknai Autósiskolánál gépjárművezető-szakoktatóként. Munkám során mind az elméleti oktatásban, mind a gyakorlati képzésben részt veszek. A „B” kategóriás oktatás mellett, 2006 óta „C”, „C+E”, „D” kategóriában is oktatom a vezetni tanulókat. 2011 óta vezetés technikai szimulátor gyakorlati képzését is végzem. Munkámat teljes odaadással és elhivatottsággal végzem.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Itt nincs két egyforma ember, nincs két egyforma helyzet. Tudni kell alkalmazkodni és azonnal reagálni. Nem egyszerű feladat épp ezért, nagy kihívás.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Türelem, nyugodtság – Elengedhetetlen ennél a szakmánál, hiszen mindenkor meg kell őriznünk hidegvérünket, nem lehetünk idegesek, türelmetlenek még akkor sem, ha a kormánynál ülő tanuló már x-edszer követi el ugyan azt a hibát.
Pontosság – A tanulók jelentős része iskolába járó diák vagy dolgozó ember, akik számára fontos, hogy az oktatás a megbeszélt időben kezdődjék és a megbeszélt időben fejeződjön be.
Jó kommunikációs képesség – Fontos az oktató nyugodt szakszerű és érthető beszéde és fellépése az oktatás során a vezetési ismeretek átadása érdekében.
Mind ezek mellett azonban még számos más területen kell helyt állnunk és bizonyítanunk rátermettségünket, hiszen az oktató nemcsak magára és a közlekedésben résztvevőkre figyel és gondolkodik helyettük, hanem arra is, aki a kormánynál ül.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Igen. Az oktatás során mindig akad olyan vicces és emlékezetes dolog amire szívesen emlékszik vissza az oktató és a tanuló.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ilyenkor én azzal szoktam megnyugtatni a tanulót,hogy nincs miért izgulnia hiszen a gyakorlati oktatás során teljes mértékben elsajátította az eredményes vizsgához szükséges ismereteket.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Ez egy komplex GPS alapú online rendszer, melyhez nemcsak az oktató, hanem a tanuló is hozzáférhet, aki számára így pontosan dokumentálható a gyakorlati oktatás minden mozzanata és természetesen nyomon követheti egyenlegét is. Az oktaméter segítségével visszanézhető, hogy a vezetés során milyen útvonalon haladt a tanuló, mennyi kilométert tett meg.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
2002 óta dolgozom a Koroknai Autósiskolánál. Megtisztelő érzés és egyben komoly kihívás számomra, hogy egy ilyen nagy múltú cégnél dolgozhatom, mely jelenlegi képzési rendszerével egyedülálló az autósiskolák piacán. Szeretek itt dolgozni, mert minden nap új feladatokat és valódi kihívásokat tartogat számomra, és elmondhatóm, hogy itt valójában a hivatásomat találtam meg.

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
A magas színvonalú elméleti és gyakorlati oktatás mindazok számára, akik valamilyen formában részt kívánnak venni a közlekedésben, amihez minden tárgyi és személyi feltétel maximálisan biztosított.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Legújabb hobbink a feleségemmel közösen a biciklizés. Egy hosszú nap után jól eső érzés a szabadban a természetben tekerni.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
Ez úgy gondolom teljes mértékben egyén függő. Ezért nagyon fontos, hogy az oktatás minden esetben egyénre szabottan történjen, hiszen mindenkinek vannak erősségei és gyengeségei. Természetesen azokra fokozottabban odafigyelek.

[...]
Tovább olvasom
Sebők István

Sebők István

szakoktató

Bemutatkozás:

A személygépjármű és elméleti oktatás mellett belecsöppentem a motorosképzésbe, majd a nagykategóriás és GKI képzésbe. Az oktatás terén is maximális odaadással, tudásommal tanítom a leendő gépjárművezetőket. A fokozatosság híve vagyok, nem pedig a gyors, felületes, elkapkodott dolgoké, és ezt az oktatásban is szem előtt tartom. A mentőzésem alatt szerzett, látott dolgokat az oktatásba is átviszem, ezzel segítve a leendő járművezetőket.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
A motoros oktatást, azon belül is a segédmotoros oktatást, mivel még fiatalok, nincs közlekedési tapasztalatuk, félelemérzetük, illetve csak verbálisan lehet segítséget nyújtani oktatás közben.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Több kategóriát oktatok már 12 éve, úgy érzem, hogy türelmes vagyok és könnyen szót értek a fiatalabb generációval is.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Egy motoros tanuló egy alkalommal megkérdezte, hogy hátramenetben is meg kell-e csinálni a szlalomfeladatot. Rutin pályán velem történt meg, hogy beültem másik hasonló oktató autóba és néhány másodperc után eszméltem, hogy ez nem az én autóm.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Az esetlegesen elkövetett hibák ellenére is megdicsérem a diákot, hogy a későbbiekben ne legyen feszült a vizsga során. A kezdeti nehézségeket humorral igyekszek áthidalni.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Nagyban hozzájárul a korrekt anyagi elszámoláshoz, és a teljes oktatási óra levezetéséhez.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
12 év eltöltött idő után nem sok hozzáfűzni valóm lehet, de a biztos munka, jó társaság, kiegyensúlyozott légkör, nagyszerű továbbképzések. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy itt dolgozok/dolgozhassak.

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Ez az egység amit felépítettünk, nem voltak még olyan negatív visszajelzések, amik az iskolát lefele építették volna. Az oktatók hozzáállása a tanulókhoz, illetve egymáshoz. Ezt csak közös erővel és toleranciával lehet ilyen szintre emelni és megtartani.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
“Hobbim” a mentőzés, az ott megszerzett tapasztalatok és azok átvitele, alkalmazása az oktatásba nagyon fontos. Szeretek motorozni, kispályás futballozni.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A motorosoknál egyértelműen az egy ívű megfordulás a rutinpályán, ezzel sok időt töltünk és külön is szoktunk vele foglalkozni. Személygépkocsis tanulónál a jármű méreteinek megszokása, ami parkolás közben okoz problémákat, ezt kezdetben természetesen rutin pályán gyakorolva. Teherautósoknál maga a jármű hosszának, szélességének, magasságának megszokása ami időt és odafigyelést igényel.

[...]
Tovább olvasom
Szulyák István

Szulyák István

szakoktató

Bemutatkozás:

1988-ban végeztem el a szakoktatói tanfolyamot. Előtte az ATI keretei között oktattam. 1989-ben megalakítottuk az Automobil Autósiskolát, ahol alapító tag voltam. 1999-től szabadúszóként több autósiskolánál is dolgoztam. 2004. június 1-től a Koroknai Autósiskolánál oktatok, ahol minden kategória elméletét, és minden kategória gyakorlatát oktatom, valamint a szaktanfolyami képzésben is részt veszek.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Az emberekkel való foglalkozást.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok  amik miatt szívesen választanak téged?
Nagy százaléka  tanulóknak ismerősei révén, egy bizonyos rész az oktató jármű alapján.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Sok ilyen van, de ezeket név nélkül majd egyszer elmesélem.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Igen van.  Az oktató hangulata minden esetben ráragad a tanulóra. Ha azt látja, hogy az oktató ideges, majrézik, ő is ilyen lesz.

A z autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Minden bizonyítási kényszer nélkül merem állítani, hogy ma a legkorrektebb elszámolási fajta mind a tanuló, mind az oktató felé.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
Még kérded? Elmúlt tíz éve, hogy itt dolgozom!

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Nem szeretnék dicshimnuszokat zengeni, bár nyugodtan megtehetném, de szerényen csak annyit mondok, hogy a tanuló rólunk alkotott véleménye az, ami oda juttatott, és ott tart bennünket, ahol vagyunk.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Minden esetben. E nélkül nem lehet hitelesen átadni a tanulni valót.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
Igaz, hogy már nem oktatok gyakorlatot, de emlékeim szerint a hosszába hátra két kocsi közzé való beállás.

[...]
Tovább olvasom
Kun József

Kun József

szakoktató

Bemutatkozás:

2005 január óta dolgozom a Koroknai Autósiskolánál. Az eltelt időszak alatt több 100 autóvezető képzésben vehettem részt. Eleinte mint gyakorlati oktató, majd 2010-ben a BME Miskolcra kihelyezett képzésén egy 1 éves tanfolyamot követően szakoktatói tevékenységemet a Közlekedési ismeretek, azaz elméleti ismeretek szakra is kiterjesztettem. Azóta is tevékenyen részt  veszek a tantermi és a gyakorlati oktatásban is.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Egyaránt megfelelni a tanulók és a szakma elvárásainak. „Nincs két egyforma ember” elv alapján egyénileg megtalálni, személyre szabni a haladási ütemet, többféle módszer és példa alapján rávezetni a helyes közlekedési magatartásra.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok  amik miatt szívesen választanak téged?
Türelem, egyenrangú partnernek tekintem őket, hiszen „holnap” már önállóan közlekedve találkozunk az utakon. Alkalmazkodás a tanuló szabadidejéhez.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Vicces helyzet rengeteg adódik, talán az, amikor a rutinpályán a mosdóból visszaérkező hölgy beült egy másik oktató autóba, mely színben eltért és nem volt rajta az autósiskolánk reklámmatricája és a kárpit színében is eltérés volt. A másik oktató kolléga mosolyogva ült be mellé. Eltelt kb. 15 másodperc, mire rájött a tévedésre…

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
A megnyugtatásuk nem könnyű, főleg vizsga előtti órákban. Mentálisan kell felkészíteni és meggyőzni őket, hogy amit elvárnak tőlük, az nem más, mint amit eddig is gyakoroltak, és az a nap vegetáriánus nap, nem eszik meg az mebert amikor vizsgáznak. Az első vezetési napon egészséges izgalom van, ami idővel elmúlik.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Maximálisan segíti, a bizalom nagyon fontos a tanuló részéről.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
Az iskola híre, az önmagával szemben támasztott magas minőségi és szakmai elvárása garancia a tanulóknak, hogy megtanulnak vezetni és helyesen közlekedni. Ehhez lehetek Én az eszköz, aki ezt a tudást átadhatja. A Koroknai Autósiskola ehhez a zavartalan munkához kiváló hátteret biztosít. Megbecsült tagja mindenki az elvégzett munkának, legyen bármilyen feladata.

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Nagyon magas minőségű szolgáltatás, akár elméleti, akár gyakorlati oktatás során.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
A család, olvasás.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A hátramenettel kapcsolatos manőverezési feladatok, nagyobb odafigyelést igényelnek a tanulóktól. A merőleges parkolásokat többet és több helyen kell gyakorolni.

[...]
Tovább olvasom
Tóth Árpád

Tóth Árpád

szakoktató

Bemutatkozás:

1982-ben végeztem a mezőtúri főiskolán Mezőgazdasági-gépész üzemmérnökként. 1989 óta elméleti és gyakorlati szakoktatói, valamint 1999 óta iskolavezetői végzetséggel is rendelkezem. Hetedik éve dolgozom a Koroknai Autósiskolában, ahol elméleti oktatást minden kategóriában, gyakorlati oktatást csak „B” kategóriában végzek.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
A tanárnőket, óvónőket.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok  amik miatt szívesen választanak téged?
Az oktató egyénisége, viselkedése, gépkocsija.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
17 éves lányka mondta:
– Még el sem kezdtem élvezni és máris vége?
– Igen drága, csak 50 perc egy óra.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ne izguljon, ez az oktató feladata.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Nagyban hozzájárul!

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
Összetett kérdés: munkatársak, jó hangulat.

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Az oktatók, a szolgáltatás, az ügyfélszolgálat- egyszóval minden.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Túrázás, Tisza-tavi túra

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A hátramenet, erre kiemelt figyelmet is fordítunk.

 

[...]
Tovább olvasom
Vezendi András

Vezendi András

szakoktató

Bemutatkozás:

2010-ben csatlakoztam a Koroknai Autósiskola csapatához. Azóta „B” kategóriás elméleti és gyakorlati képzésen találkozhatnak velem a tanulók. Elvem, hogy megszerettessem a vezetést tanulóimmal, és a felkészítés során alapos képzésben részesüljenek. Ehhez szükséges a jó hangulatú órák kialakítása, amelyhez szükséges az oktató és a tanuló közötti bizalom kialakítása.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Azt tekintem a legnagyobb kihívásnak, ha egy tanuló „családi kényszer” hatására jön vezetői engedélyt szerezni és nekem sikerül megtanítani valamint a gyakorlati vizsga után köszönetet kapok és egy mondatot: „Megszerettem a vezetést!”

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok  amik miatt szívesen választanak téged?
Az oktatás során a beszélgetésekből az derül ki, hogy a határozottság és a következetesség miatt választanak engem.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
A tanulóval balra, előre párhuzamos várakozás végrehajtását gyakoroltuk. Többszöri próbálkozás után sem voltunk elég magabiztosak és egy kérdésem után: „Biztos szabályosan állunk az úttest széléhez viszonyítva?”, a tanuló kitekintett a bal oldali ablakon. A baj csak az volt, hogy az ablak fel volt húzva és szegény jól belefejelt az üvegbe.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ha látom, hogy nagyon izgul az autóban ülve – hiába próbálom nyugtatni, beszéltetni -, akkor kiszállunk, hogy bezártság okozta izgalom (félelem az autótól, vizsgától) törlődjön és egy fajta szabad térben oldódjon és hagyom arról beszélni ami témát Ő hoz fel.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Az oktaméter megbízhatóan jelzi, rögzíti az oktatás során a vezetési időt, felhasznált és felhasználható pénzösszeget. A tanuló részéről nincs panaszra ok, mivel saját szemével látja mennyit mentünk (idő-távolság) az oktatás során és bizalommal írja alá a vezetési kartont.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
A Koroknai Autósiskolánál baráti légkör uralkodik. Koroknai Imre Iskolavezető munkatársként kezeli az ott dolgozókat. Büszkének kell lennie aki itt oktathat!

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
A profizmus amivel az Autósiskola vezetése irányítja céget. Kreatívan, előre látóan tervez a mai kor igényeit is megtalálva (pl. megfelelő helyen-időben reklámozás). Mint tudjuk a reklám nem költség hanem befektetés.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Talán mindenki egyetért vele, hogy az oktatás rengeteg energiát felemésztő foglalkozás. Ezért én nyugodt pihenéssel töltődöm: zene, film, kerti party.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A tanulók nagyon különbözőek. Összességében talán a várakozások végrehajtásának megtanulása a legnehezebb nekik. Az egyik tanuló hamar megtanulja a másik “vért izzad” mire sikerül neki. Sokszor nem is a technikai része a legnehezebb számukra hanem, hogy egyáltalán bemerjen állni két drága autó közzé.

[...]
Tovább olvasom
Fehér András

Fehér András

szakoktató

Bemutatkozás:

Fehér András vagyok, 63 éves, 28 éve foglalkozom járművezető-képzéssel. Végzettségem gépjárműtechnikus.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Nem kihívásnak, inkább felelősségnek nevezném. A jövő közlekedési kultúrája rajtunk múlik, meg kell tanulni életben maradni.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik  azok a tulajdonságok  amik miatt szívesen választanak téged?
Aki meg van elégedve az általam nyújtott oktatással, ajánlja másoknak. Már sok-sok olyan szülő küldi a gyerekét hozzám, akit anno én oktattam. (van akinek a nagyszüléjét is).

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó  történet amire szívesen emlékszel vissza?
Veszélyes helyzet kivédése után: Mostmár apunak szólítom Bandi bácsit, mert magának köszönhetem az életem. 🙂

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ha valaki izgul és azt hallja: NE IZGULJ, az olaj a tűzre. Én azt szoktam mondani: tessék egészen nyugodtan izgulni, azt nem tiltja a szabály.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Az oktaméter használata során a tanuló nem érezheti azt, hogy becsapják az idővel.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
Több alternatíva volt, sok mindenkinek kikértem a tanácsát és ezek alapján döntöttem a Koroknai Autósiskola mellett.

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Elsősorban az informatikai háttér és a minőségi munka.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Pár éve sporttal hátráltatom az öregedést, tartom karban a testem és a pszichém.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e  az oktatás során?
Kihívást (nem szeretem ezt a szót) sokaknak az egész közlekedés okoz, hogy mi a nehéz, az egyénenként változik, több-kevesebb idő szükséges ahhoz, hogy kialakuljon a közlekedési látás, közlekedési gondolkodás.

[...]
Tovább olvasom
Nagy Zoltán

Nagy Zoltán

szakokatató

Bemutatkozás:

Nagy Zoltánnak hívnak, 35 éves, nős, két gyermek édesapja vagyok. 2010.-ben végeztem el a gépjárművezető szakoktató képzést. A Koroknai Autósiskolánál ebben az évben kezdtem el tevékenységemet. Munkám során tanulóimmal nyugodt, baráti kapcsolatot próbálok kialakítani. Fontosnak tartom, hogy a tanulók bizalommal forduljanak hozzám, ha bármilyen kérdés merül fel az oktatás során, továbbá, hogy a tanulók a sikeres vizsga után elégedetten gondoljanak vissza az oktatással töltött időre és a Koroknai Autósiskolára.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Legelőször is a legnagyobb kihívás a tanulók görcsösségének és félelmének a feloldása, majd nyugodt, baráti légkörben a tanulók gondolkodásában a vezetés során a felelősségteljes gondolkodás kialakításának a rögzítése, illetve egy felmerülő probléma során leghatékonyabb problémamegoldás megkeresése és végrehajtása görcsösség, stressz, kapkodás és félelem nélkül.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok  amik miatt szívesen választanak téged?
Úgy gondolom, hogy sokat számít az első szimpátia, a fiatal korom, a nyugodt magabiztos megjelenés. Az oktatás során a megoldandó feladatok részletes elmagyarázása, bemutatása.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Az első forgalomba töltött órák alkalmával mindenkinek elmondom, hogy mindenki ugyanitt kezdte, ne foglalkozzanak a türelmetlen közlekedési partnerek nem odaillő megnyilvánulásaikkal.
Vizsgák előtt pedig elmondom, hogy bízzon önmagában, alkalmazza az elmúlt órák alatt tanultakat, és hogy ha ideges, akkor az a teljesítményét hátrányosan fogja befolyásolni.(ezért igyon egy pálinkát)

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Teljes mértékben korrekt és megbízható percalapú elszámolást biztosít a tanulók és az oktatók részéről egyaránt, amit akár otthonról, internetes hozzáféréssel a számítógépen keresztül is ellenőrizhet.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
Jó csapatszellem, a kollegák kölcsönösen számíthatnak egymás segítségére.

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Mindenekelőtt az oktaméter  által nyújtott korrekt percalapú elszámolás. Az oktatók  létszámának és sokrétűségének köszönhetően minden tanuló megtalálhatja a számára ideális oktatót.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Szabadidőmet  előszeretettel töltöm vízpart közelében horgászattal családom társaságában, ami munkával töltött idő után feltöltődés jelent  számomra.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
Az eddigi tapasztalatom szerint a holttér figyelése jelent sok tanulónál problémát, melynek fontosságát különböző példákkal és szemléltetéssel próbálok tudatosítani számukra, illetve gyakorlás folyamán hiányát mindig szóbeli figyelmeztetés követi.

[...]
Tovább olvasom
Gulyás Ágnes

Gulyás Ágnes

szakoktató

Bemutatkozás:

Debrecenben születtem 1968-ban. Mivel édesapám is gépjármű szakoktató volt, már gyermekkoromban megismerkedtem a szakma szépségével. Szakoktatói képesítésemet 1994-95- ben végeztem és még ebben az évben a Debreceni Autóközlekedési Tanintézetnél, kezdtem oktatói pályámat. 1998-2013 között a Gulyás Autósiskola iskolavezetője és szakoktatója voltam. A Koronai Autósiskola kollektíváját 2014-től igyekszem erősíteni. A mai kor követelményeinek megfelelően tudásom gyarapítása érdekében a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Karán szereztem a diplomám Andragógus szakon. Közel 20 éves pályafutásom alatt kb.5-6 ezer tanulót sikerült megtanítanom az autóvezetésre.

Hitvallásom: Minden tanulónak átadni tudásomat, hogy dinamikus, de megfontolt sofőrökként vegyenek részt a jogosítvány megszerzése után a közúti forgalomban. (tovább…)

[...]
Tovább olvasom
Szél László

Szél László

szakoktató

Bemutatkozás:

Szél László vagyok. 1982-ben születtem Debrecenben. 2000-ben érettségiztem a Mechwart András Gépipari és Informatikai Szakközépiskolában, informatika szakon. 2006-ban szereztem  szakoktatói képesítést, azóta egy  megszakítást kivéve folyamatosan dolgozom oktatóként.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Az idősebb korosztályhoz tartozó tanulók felkészítése az átlagosnál több energiát, erőfeszítést igényel.  Itt most nem a nyugdíjasokra kell gondolni, a tanulók között már a 30 fellettiek is idősebbnek számítanak.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok  amik miatt szívesen választanak téged?
Én türelmes embernek tartom magam, szerintem ez fontos a srácoknak, van azonban aki az oktatóautó alapján választ, ezt nem lehet egyértelműen meghatározni.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Egyszer egy tanulóm jobbra kanyarodás előtt elengedte a kormányt,és a pedálokat is, “Én ezt nem tudom!” felkiáltással. Ma már inkább viccesnek érzem, akkor nem volt az.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Szerintem mindenkivel másképpen kell bánni, ha azt látják hogy nyugodt vagyok, az már fél siker. Az első vizsga azonban mindig lutri, a vizsgadrukk néha teljesen megbénítja a tanulót sajnos.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Szerintem teljes mértékben hozzájárul.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
Az összetartó csapat, a baráti légkör nagyon fontos számomra, ebben a legnagyobb érdeme az iskolavezetőnek van.

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Az első az oktaméter,azon kívül  minden kategóriában indítunk képzést, valamint az, hogy remek szakemberek, kiváló járművekkel dolgoznak nálunk.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Szeretek horgászni, főzni, sajnos az előbbire  ritkán jut időm.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
Beállás várakozóhelyre, szegéllyel párhuzamosan, hátramenetben. Ezt nagyon sokat kell gyakorolni. A közlekedésben résztvevők nagy százaléka nem tud így parkolni, pedig nagyon hatékony módszer!

[...]
Tovább olvasom
Nagy Lajos

Nagy Lajos

szakoktató

Bemutatkozás:

Nagy Lajos Márton vagyok, 62 éves. 1976 óta van gyakorlati oktatói bizonyítványom. A Koroknai Autósiskolánál 2015 júliusától dolgozom gyakorlati oktatóként. Jelenleg tanulóim nagy része a “B”, illetve “C”,”C+E” és “D” kategóriából kerül ki. Pályafutásom során sok hasznos tapasztalatot szereztem az árufuvarozás és személyszállítás területén is, amit az oktatás során igyekszem átadni tanítványaimnak is.

[...]
Tovább olvasom
Magyar Sándor

Magyar Sándor

szakoktató

Bemutatkozás:

Magyar Sándor szakoktató csapatunk egyik legfrissebb tagja. Tanulói nagyrészt “B” és “C” kategóriából kerülnek ki.

[...]
Tovább olvasom
Hajdu Kristóf

Hajdu Kristóf

szakoktató

Bemutatkozás:

“Hajdu Kristóf vagyok, budapesti születésű debreceni lakos. Egész életemben járművek közelében voltam, mindig is tudtam, hogy ebben a közegben vagyok otthon. Az első kategóriám megszerzésekor már tudtam, a gépjárművezető oktatás a hivatásom. Egyetemi tanulmányaimat Debrecenben végeztem anglisztika szakon, ennek köszönhetően angol nyelven is oktatok. A szakoktatói képesítésemet 2016-ban szereztem. Hiszem, hogy a járművezetésben szépség rejlik, feladatom pedig nem csak oktatás, hanem a vezetés megszerettetésén keresztül biztonságos vezetők képzése.”

“My name is Kristóf Hajdu, born in Budapest, living in Debrecen. All my life, I was surrounded by vehicles, I always knew this is where I feel comfortable. When I got my first category, I already knew, this is my profession. I did my studies at the University of Debrecen where I got a BA Degree in English and American Studies. Thanks to this, I am teaching driving in english too. I got my qualification as a driving instructor in 2016. I believe there is beauty in driving and my task is not just teaching, but training safe drivers by endearing driving.”

[...]
Tovább olvasom